#MALAYSIAku INI KE AHLI-AHLI PARLIMEN YANG KITA PILIH DULU

by - Thursday, October 09, 2014

Kalau nak baca sambungannya boleh lah ke SINI

“Jika dibandingkan dengan Ahli Parlimen di Uganda, gaji mereka lebih dua kali ganda daripada gaji Ahli Parlimen di Malaysia. Begitu juga jika perbandingan dilakukan terhadap  gaji Ahli Parlimen di Singapura,”- Shahidan Kassim
Ok to be fair aku tak pernah ke Uganda dan tak pernah ambil peduli pun pasal Uganda. Tapi bila bila AHLI PARLIMEN kita buat perbandingan rasa macam baca komik Ujang la pulak.

Dan aku juga pasti ramai diantara kita tak pernah ambil peduli pun pasal pendapatan ahli politik di Uganda ni kan. 

Mungkin Ahli Politik kita ni patut ambil kira dulu kut pendapatan yang diraih Ahli Politik Uganda mungkin kerana depa benar-benar bersuara untuk rakyat dan bukan macam Ahli Parlimen kita kat Malaysia nih, bila time nak raih undi baru nak nampak batang hidung, baru nak kayuh basikal,nak tanam pokok,nak cat rumah ataupun nak sapu sampah.

Bila dah menang,dah dipilih masuk dewan kena halau,kena gantung dah tu pulak bertekak bertegang urat pasal agenda politik parti memasing...last sekali rakyat yang jadi mangsa.

Aku pun tak pastilah berapa biji rumah,berapa bijik kereta atau berapa orang bini yang Ahli Politik Uganda ada berbanding dengan Ahli Politik kat Malaysia nih...

Oh Malaysiaku...
 

You May Also Like

0 BeLoQeR

Komen atau kutukan sendiri tanggung tau
INGAT!!!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998