YAMAHA FZ150...APA YANG JIRAN KITA DAPAT

by - Saturday, July 05, 2014

Aku saja nak buat perbandingan Yamaha FZ150i yang kita dapat di Malaysia dan apa yang dapat oleh negara-negara jiran kita.

Semua tentu sedia maklum, yang model FZ150i di Malaysia boleh dikatakan motor naked yang asas berbanding setengah negara jiran tertangga kita. Sebab tu ramai pemilik sanggup berhabisan untuk membuat modifikasi,paling tidak pun untuk transform menjadi model R15.

Namun ramai juga yang mengunakan kreativiti sendiri untuk modification ketahap yang pihak Yamaha pun tak pernah atau berani nak buat.

Walaupun model 2014 ini telah dilancarkan tapi negara jiran contohnya Indonesia telah pun dilancarkan lebih awal lagi.

Jom kita tengok apa yang penunggang YAMAHA FZ150I negra jiran dapat yang kita tak dapat.


Model yang kita dapat di Malaysia, merupakan generasi kedua selepas model pertama jenis lampu bulat dilancarkan.
Ini yang terbaru tapi di Indonesia dah lama dan dikenali sebagai NVL.
Di Thailand model ini yang dapat

Di Vietnam sama seperti Malaysia jugak.


Cambodia dapat model nih.

Fillipina dapat dua model nih.





Di Indonesia 3 model nih antara yang boleh dibeli oleh peminat Yamaha kat sana, model terbaru yang menjadi idaman peminat kat Malaysia, R25 pun dah masuk kat sana (Malaysia bila nak masuk pun tak tau la).

India pun sama ada berberapa model seperti di Indonesia termasuk jugak model S dengan kapasiti 125cc.


You May Also Like

0 BeLoQeR

Komen atau kutukan sendiri tanggung tau
INGAT!!!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998