PERLUKAH AKU GUNA DOMAIN SENDIRI?

by - Saturday, November 30, 2013

Dari pagi tadi punya blogwalking,browse blog blogger femes yang mana ramai boleh dikatakan "kaya-raya" dengan cuma berblogging. 

Memang tidak dapat aku nafikan selain dari idea yang depa curahkan ada juga entri-entri yang dibuat mendatangkan hasil lumayan macam advertorial atau produk review.

Ada juga yang posting entri cuma seperenggan tapi sentiasa ada saja yang memberi komen. Seperkara lagi yang aku tengok ramai diantara depa yang gunakan domain sendiri.

Aku pun terpikir gak perlu tak aku guna domain sendiri...???

Apakah ianya menjadi satu keperluan wajib untuk aku dikenali  jadi femes macam depa????

Atau dengan mempunyai domain sendiri, aku boleh menjadi "kaya-raya", dapat peluang buat produk review,buat advertorial,dapat sponsor post dan ratusan follower yang sentiasa sudi memberikan komen???

Tak boleh juga disangkalkan,dengan ada domain sendiri ianya seakan membawa status seseorang blogger ke satu aras yang lebih "tinggi".

Tapi bila direnung kembali,bila tengok statistik blog ini... rasanya biaq la aku kekal dengan apa yang ada dulu...bersyukur dengan apa yang aku dapat walaupun tak "semewah" blogger-blogger tersohor.

Walaupun ber platform kan blogspot,aku dapat jugak merasa income dari Yllix dalam USD, merasa juga 2 payment dari advertlets.

So buat masa ini rasanya domain sendiri bukan menjadi keutamaan kut, tapi ini bagi aku lah...
Bagi hang pa aku tak tau la pulak kan....







You May Also Like

0 BeLoQeR

Komen atau kutukan sendiri tanggung tau
INGAT!!!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998