Motor nih berjaya membuat aku nak naik motor balik

by - Monday, January 07, 2013

 Ye kelazatan melihat rupa bentuk motor nih telah membuka minat aku nak untuk naik motor balik!!!.
 Orang pasti kata alah takat 150 jer nak jadi bikers...tapi setiap orang ada minat tersendiri sama ada kecik atau besar murah atau mahal.Ianya akan menjadi kepuasan tersendiri bila mampu miliki apa yang kita idamkan.
Tapi idaman aku ini mungkin hanya dalam mimpi tak mungkin menjadi realiti, sebab Yahama YZF R15 nih hanya untuk keluaran di India yang berharga sekitar Rm6000 sahaja.

Tapi tak bermakna aku tak boleh dapatkan kembaq dia kat Malaysia kan. Yup Yamaha FZ150 untuk pasaran Malaysia hampir sama dengan R15. 
Sama seperti Kancil Malaysia dengan Mira di Jepun bermakna aku terpaksa invest sikit lagi untuk dapatkan reka bentuk yang macam nih.

Buang duit?? Mungkin tapi pernah tak pi tanya depa-depa yang dok masuk Autoshow kereta, berapa yang depa sanggup habiskan demi kepuasan??
Kadang tuh yang depa perabih tuh lagi banyak dari modal beli kereta yang depa modified atau pun depa mampu beli kereta yang lebih besaq atau mahal.
Malah hadiah yang dimenangi pun belum tentu dapat menampung kos modified kenderaan tuh... 
TAPI KEPUASAN YANG PENTING!!!

Kalau tak dapat FZ150 yang baru dapat yang seken pun jadi lah...aku tetap nak jadikan R15 macam nih!!


~mRuSeZ~

You May Also Like

0 BeLoQeR

Komen atau kutukan sendiri tanggung tau
INGAT!!!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998