Biker mengamuk depan Sri Pentas

by - Monday, December 24, 2012

Biker berkumpul depan Sri Pentas kerana tidak puas hati dengan paparan TV3 dalam Majalah 3 temph hari.
Cuma aku musykil sikit la, betul ka para bikers nih bukannya pelesit jalanraya?
Bukan aku nak kata aku sokong Mazidul atau TV3, kalau salah tetap jugak salah. Dan aku rasa Mazidul pun terikat dengan kerjaya dia, dia bukannya Boss atau empunya TV3 kan. Jadi bab Mazidul dan TV3 nih aku nak tolak ke tepi sat..
Cuma aku nak tau jugak la, betul ka empunya superbikes nih tunggan ikut peraturan,ikut hadlaju yang ditetapkan?
Sepanjang aku guna jambatan Pulau Pinang dan juga BKE,yang mana boleh kata tiap-tiap hari la,
tak pernah pulak aku tengok superbikers nih ikut lorong motosikal kat atas jambatan, naik sama tengah dengan kereta ada.Katg BKE pun sama siap bagi lampu lagi bagi tau depa mai dengan laju padahal ada lorong khas untuk motosikal kat situ.
Ok mungkin Mazidul dan TV3 perlu tarik balik gelaran "PELESIT" tapi apa yang patut diberikan kepada mereka-mereka ini?
Kalau yang naik moto cup boleh la kita kata mat rempit...
Tapi apa standard nak panggil depa nih mat rempit, ye lah moto beli puluh-puluh ribu, dah tu pulak bukan sebarang orang malah depa nih terdiri dari golongan yang profesional dah tentu ada akal fikiran.
Cuma kenapa depa perlu terasa? Sama juga lah dengan mat rempit, cuma kerana segelintir maka habis semua terpalit dan kalau depa kata depa penunggang yang berhemah maka kerana ada segelintir yang buat onar depa pun terpalit.
Tapi golongan bikers yang selalu dikatakan mat rempit tak pulak kecoh pi antaq memo buat demo...
Mungkin betoi jugak la...bila makin besar atau mahal maka ego pun makin tinggi lah kut

~mRuSeZ~

You May Also Like

0 BeLoQeR

Komen atau kutukan sendiri tanggung tau
INGAT!!!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998